zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Nejslavnější divadelní lovestory ve Zlíně

Kateřina Liďáková (Julie)

autor: archiv divadla   

Shakespearův příběh hraný tak, aby napínal, i když naprosto každý divák zná jeho tragické rozuzlení, je oříšek i pro soubor MDZ. Hostující režisérka Katharina Schmidt nechala text (překlad-Jiří Josek) působit jen s herci. K vidění je téměř prázdná scéna, minimum rekvizit, dobově neutrální, ale významově přesné kostýmy. A taky různorodé herecké prostředky od figurální stylizovanosti, až k srdervoucím žhavým dialogům, které dokázaly diváky strhnout svou naléhavostí. Kompaktní inscenace v sobě nesla jasný, aktuální výklad. Snaha o neotřelý způsob ztvárnění vypjatých situací však místy působila nechtěně komicky. Jakkoli smích a pláč jsou spojené nádoby, při dvojsmyslném vtipu s žaludem je smíchová odezva z publika na místě. Zvlášť při školních představeních. Když umírá Julie s hlavou v kýblu, kam se odplazí od těla svého Romea, míjí se to účinkem. My to už viděli a víme, že chůva podlahu po každém mokrém mordu scénu pečlivě vytře v kostýmu s úzkou sukní a rozparkem

Detailně pohybově propracované jevištní akce neztrácejí na dynamičnosti a vycházejí z nezbytných daností textu, který se přelévá od úst k ústům. Důsledné dodržování určitých symbolů a jevištních zkratek však celou tu poutavě vyklenutou mašinérii nedorozumění a časových „smyček“ zbytečně drtí a hrotí do trochu absurdní roviny. Ústřední dvojice podává soustředěný výkon (Kateřina Liďáková a Josef Koller) a vnáší do nesnášenlivé Verony opravdovost své upřímné mladé lásky. Pozoruhodné a výrazné jsou i další postavy, pro spád děje obětovaný text je zajímavě nahrazen úspornými a efektními mimoslovními prostředky. Především výstižnou pohybovou složkou (např. rvačky). Napětí není jen ve slovech, každé gesto, postoj těla, vyjadřuje postoj postavy k situaci. Zlínská moderní verze klasického dramatu po milionté úspěšně prověřila kvalitu hry a rozehrála na této velké scéně intimní a citové nálady nesnadnou cestou. Pro zdejší publikum novým stylem, a současným, bytostně divadelním jazykem zahrané představení vneslo do repertoáru divadla svěží, odvážný vítr, jehož sklizeň nás asi teprve čeká.

17.3.2008 14:03:54 Daniela Krautschneiderová | rubrika - Recenze

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Recenze

Hostina dravců: když jde o život

Hostina dravců (Slovácké divadlo)

Slovácké divadlo Uherské Hradiště uvádí novou inscenaci HOSTINA DRAVCŮ autorů Vahé Katcha a Juliena Sibre. V č ...celý článek


Tři mušketýři: A nikdy nezapři sám sebe

Tři mušketýři (Městské divadlo Zlín)

Městské divadlo Zlín uvádí od dubna 2024 nadčasový romantický příběh TŘI MUŠKETÝŘI. Tento titul se na českých ...celý článek


Hra, která se zvrtla: grál mezi komediemi

Milan Němec a Kristýna Daňhelová (Hra, která se zvrtla)

Městské divadlo Brno uvádí inscenaci trojice autorů Heryho Lewise, Jonathana Sayera a Heryho Shieldse HRA, KTE ...celý článek


Dub: empatické přijímání zpráv

Pavel Vacek (Dub)

Městské divadlo Zlín uvádí v české premiéře hru britského dramatika Tima Crouche DUB (An Oak Tree, 2005). Crou ...celý článek



Časopis 20 - sekce

LITERATURA/UMĚNÍ

Život je dobrá věc je název výstavy v galerii Prostora

Obraz od Josefa Bolfa

Galerie Prostora i v roce 2024 pokračuje se představováním sbírek současných výtvarných umělců. Nová výstava o celý článek

další články...